Vračila in reklamacije
1. Pravica do odstopa od nakupa in vračila
Kot potrošnik imate pravico, da najkasneje v 14 dneh od prejema blaga obvestite podjetje, da odstopate od pogodbe, ne da bi vam bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok začne teči en (1) dan po prevzemu blaga. Vračilu je obvezno priložiti kopijo originalnega računa, ki ga prejmete za naročeno blago. Šteje se, da je odstop od pogodbe pravočasen, če je poslan v tem roku. Vrnjeni izdelki morajo biti nerabljeni, nepoškodovani nespremenjeni količini in v originalni, nepoškodovani embalaži.
Željo oziroma odločitev za odstop od pogodbe mora kupec navesti izrecno, jasno oziroma nedvoumno. V primeru odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila (obvestilo je lahko poslano sporočilo na naš e-poštni naslov info@petplanet.si) o odstopu od pogodbe, vrne vsa prejeta plačila. Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. Potrošniku se vrne le dejansko plačana kupnina oziroma znesek. Potrošnik ne more zahtevati povračila dodatnih stroškov, ki so nastali, če se je izrecno odločil za drugo vrsto pošiljke, kakor je cenovno najugodnejša standardna pošiljka, ki jo ponuja podjetje.
Pri prodajnih pogodbah lahko podjetje zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če podjetje ponudi možnost, da samo prevzame vrnjeno blago.
Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne ali izroči podjetju ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po obvestilu. Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo.
Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga.
Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. Potrošnik ne odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če ga podjetje ne seznani s pravico do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov.
V kolikor ima izdelek pri opisu napisano, da zaradi okoliščin narave izdelka ni možno vrniti, potrošnik nima možnosti vračila. Razen če sta se pogodbeni stranki dogovorili drugače, potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe o dobavi v primerih:
- zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat,
- blaga ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro poteče rok uporabe.
Če obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi ni sporna, mora prodajalec čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi. Prodajalec mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je obstoj napake na blagu oziroma nepravilnost pri opravljeni storitvi sporen.
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve.
Kupec mora prodajalca obvestiti in podati natančen opis napake skupaj z reklamacijskim obrazcem na e-poštni naslov info@petplanet.si. Kupec mora prodajalcu omogočiti pregled izdelka s stvarno ali prikrito napako. V primeru zavrnitve reklamacije ima potrošnik po zakonu ZIsRPS pravico, da sproži izvensodno reševanje sporov.
2. Dostavljen napačen izdelek
V primeru, da ste prejeli napačen artikel (ne tistega ki ste ga naročili), se vam iskreno opravičujemo in vas naprošamo, da nas čimprej obvestite na e-poštni naslov info@petplanet.si, da čimprej ustrezno zamenjamo artikel. V tem primeru kupec ne nosi stroška poštnine.
3. Odgovornost za stvarne napake
Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je stvar imela takrat, ko je nevarnost prešla na kupca, ne glede na to, ali mu je bilo to znano ali ne. Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo potem, ko je nevarnost prešla na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajala že pred tem. Neznatna stvarna napaka se ne upošteva.
Napaka je stvarna:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
Za odgovornost za stvarne napake se uporabljajo določbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, če ta zakon ne določa drugače. Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca po lastni izbiri zahteva
- odpravo napake
- vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako
- zamenjavo blaga
- vračilo plačanega zneska
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena. Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
Roki, ki so določeni za odgovornost prodajalca za stvarne napake, se smiselno uporabljajo tudi za izvajalca storitve, če s posebnim zakonom ni določen daljši rok. Če v primerih, navedenih zgoraj, napaka ni sporna, mora prodajalec čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi. Prodajalec mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.
Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo, če se tega s kupcem nismo izrecno dogovorili. Za informacije glede uveljavljanja reklamacij, garancij in stvarnih napak nas kontaktirajte na e-poštni naslov info@petplanet.si. Ponudnik ni odgovoren za napake, ki so vidno povzročene s strani kupca. Reklamacija se ne upošteva v primerih:
- če ugotovimo, da je bilo blago poškodovano zaradi nepravilnega ali malomarnega ravnanja kupca,
- če zraven ni priložena kopija računa,
- če so blagu odstranjene originalne etikete – kartončki,
- če so vidni znaki uporabe.
4. Obrazec za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe
Če želite preklicati vaše naročilo opravljeno v spletni trgovini PetPlanet.si lahko skladno s splošnimi pogoji poslovanja spletne trgovine in skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPOT-1, Uradni list RS, št. 130/22) izpolnite in oddate obrazec za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe, ki ga najdete tukaj.